Få mere ud af din arv

uden at efterlade mindre til dine arvinger

Betænk Livgardens Fond,
uden at efterlade mindre til dine arvinger

Det lyder måske som at blæse med mel i munden, men du kan rent faktisk betænke Livgardens Fond, eller en anden almennyttig organisation, i dit testamente, uden at efterlade mindre til dine arvinger. I særlige tilfælde, kan dine arvinger faktisk få mere ud af arven.
Grunden til det er, at almennyttige organisationer er fritaget for at betale boafgift. Alt hvad du testamenterer til Livgardens Fond, går derfor ubeskåret til fondens arbejde, og du kan i din sidste vilje kræve, at fonden betaler boafgiften på vegne af dine arvinger.
På den måde holdes dine pårørende skadefri,
og din arv er samtidig med til at støtte et almennyttigt formål.
Se hvordan det hænger sammen her

Det kan være svært at overskue et testamente

Hvem skal betænkes, hvor meget skal hver især betænkes med, og hvorfor skal nogle pårørende betale mere arveskat end andre? Der er mange ting at forholde sig til, når et testamente skrives.
Nedenfor kan du bestille en gratis testamenteguide, der forklarer lidt om de forhold, som du skal være opmærksom på, når du skriver dit testamente.

Få tilsendt en gratis testamente-guide

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Kunne du tænke dig at modtage yderligere information om testamentering til Den Kongelige Livgardes Fond?

De Danske Garderforeninger  |  Livgardens Kaserne  |  Gothersgade 100  |  1123 København K  |  Tlf. 33 15 52 04 |  sekretariatet@garderforeningerne.dk

Følg De Danske Garderforeninger

@garderforeningerne