Forandring skal der til og nye varer på hylderne

Det er vel efterhånden blevet klart for de fleste, at der skal fornyelse og forandring til i DG, hvis vi ønsker at bevare vores position som den førende og toneangivende soldaterforening. Det har også længe været kendt, at vi som traditionel forening og med vores nuværende foreningsstruktur har meget lidt, der taler til de yngre ”gamle gardere”.

Tekst: Regionsrådet, region 3

Set i det perspektiv tog Christian Lund – formand for Sønderjydsk GF – initiativet til at samle de 8 Syd- og Sønderjyske Garderforeninger til et møde i det, vi herefter kalder ”Interessefællesskabet”, som består af foreningerne fra Vejle, Kolding, Haderslev, Als og Sundeved, Sønderjydsk, Ribe, Esbjerg og Varde.

I dette fællesskab skulle drøftes nye initiativer, der kunne skabe fornyet interesse og fokus på DG.

Vi drøftede, hvad vi evt. kunne gøre for at ændre på udviklingen, tilbyde nye muligheder…

Garderbladet Maj 2022 ved at klikke her