Skyper

I marts måned var PIO-Hjælper Drastrup i Oksbøl med 2/I/LG. Kompagniet var på skydelejr i øvelsesterrænet, hvor der blev skudt med STAVS-systemet på deres Piranha 5 samt med håndholdte våben.

Tekst og foto: PIO-hjælper Garder Drastrup, Hold AUG21

Oplevelsen var interessant og ny for en værnepligtig som Garder Drastrup er, og viste hvad en fremtid i HRU i Livgarden kan give. Og det er netop dette, der er vigtigt ved turen – hvervning. Der er ambitioner om at udvide hvad der postes på sociale medier af Livgarden, og stående styrke er en essentiel del af denne plan. Ved at vise hvad HRU byder på og hvordan det er en overbyggelse og ikke fortsættelse af værnepligten, så kan vi forhåbentligt skabe større interesse.

Samarbejdet mellem besætningen i Piranhaen og afsiddet mandskab er bemærkelsesværdigt i stående styrke, og det er tydeligt, at de er erfarne i hvad de laver…

Garderbladet maj 2022 ved at klikke her