Garder i fokus: Garder Strøm

Hver måned sætter Garderbladet fokus på en udvalgt garder ved Livgarden, og lader garderen, med egne ord, fortælle om sine oplevelser som rekrut eller garder ved vores gamle regiment. I denne måned har vi talt med Garder Strøm, garder på hold DEC-20.

Tekst: APR-12 Andreas Dalsgaard – August 2021

Jeg har altid haft en tanke om at jeg skulle i militæret og prøve det af. Jeg har et par venner, som har været ved forskellige regimenter, men jeg syntes ikke, at det var nok med fire måneder. Så de steder jeg overvejede, var stederne med mere end fire måneders værnepligt. Så det skulle enten være Kongeskibet eller Garderhusarerne, men jeg er både for tung og for høj til at sidde på en hest, og så var Livgarden selvfølgelig min første prioritet.

Den første aften i Høvelte var næsten den fedeste af alle. Jeg elsker store udfordringer, hvor det hele bare bliver vendt på hovedet. At komme ind og blive råbt ad den første dag, og få at vide, at nu sluger I tyggegummiet og ligger hatten i lommen, og så stiller I jer bare i retstilling. Det var så fedt. Og at blive vækket den næste morgen af trompetspil og skulle stå i …

Garderbladet august 2021 ved at klikke her