2/I/LG på øvelse

I maj måned var 2. mekaniserede infanterikompagni fra I/LG på øvelse i Kulsbjerg for at træne samarbejdet mellem infanteriet og de nye Piranha V.

Tekst: Presseofficer Thomas Reimann – Maj 2021

”Udover de nye køretøjer, så har vi også haft en del udskiftninger på mandskabssiden, hvorfor øvelsen gav os mulighed for at træne manøvrer, hvor infanteri og Piranha V skal koordinere deres indsats” forklarer kompagnichefen, kaptajn Jørgensen, om øvelsens formål.

I det regntunge øvelsesområde kan man næsten ikke høre de tre Piranha V, der kommer kørende 300 meter væk. De ankommer til stedet, hvor infanteriet bliver sat af, inden de tre Piranhaer kører væk igen.

Infanteriet trækker frem gennem terrænet mod objektet, en lille landsby, der skal indtages.

Pludselig åbner fjenden ild mod delingen, som falder ned og besvarer ilden. Men manøvren stoppes, så derfor …

Garderbladet juni/juli 2021 ved at klikke her