Øst Canadas Garderforening

Forening nr. 96 – stiftet 11. marts 1958

Om foreningen

Øst Kanadas Garderforening blev oprettet af otte tidligere garderem der boede i Ontario bortset fra den kendte snager (Wagner Tenor) Lauritz Melchior, der boede i Californinen. Alle havde det tilfælles, at de på forskellige tidspunkter hvad tjent ved Den Kongelige Livgarde i Danmark.
Foreningen toppede i 60’erne, 70’erne og 80’erne med ca. 40 medlemmer, men er derfra dalet ned til 9 i dag efter flere medlemmer enten afgik ved døden eller flyttede hjem til Danmark.
Vores formål som Garderforening er at vække og vedligeholde kærlighed til konge og fædreland samt at sammenknytte og styrke det gamle kammeratlige bånd blandt medlemmerne, gamle tjenestegørende fra Livgarden bosat i udlandet.
Vores forening er stadig aktiv og har en fast tradition for at holde flere årlige arrangementer i Sunset Villa, mødestedet for danskere i Ontario.

Kommende aktiviteter

Besøg foreningens hjemmeside i linket ovenover og se seneste nyt fra foreningen.

Kontaktinformationer

Poul Rasmussen