Møns Garderforening

Forening nr. 20 – stiftet 22. januar 1911

Om foreningen

Vores Garderforening blev stiftet d. 22. januar 1911 ved et møde i Stege. Vi fik relativt tidligt vores første fane allerede D. 1. juni 1913 hvor den højtidelige faneindvielse fandt sted.
Det første officielle kongelige besøg på Møn i foreningens historie var i 1924 og senest den 29. maj 2007 havde møn besøg af Dronning. I den anledning var der opstillet faneborg med Møns Garderforening på højre fløj.
Vores formål som Garderforening er at vække og vedligeholde kærlighed til konge og fædreland samt at sammenknytte og styrke det gamle kammeratlige bånd blandt medlemmerne.
Med 50 medlemmer er Møns Garderforening en af de foreninger, der i gerning har vist, at en forening ikke behøver at være stor og talrig for at kunne hævde sig og yde en indsats for den fælles sag.

Kommende aktiviteter

Foreningen har ingen planlagte aktiviteter

Kontaktinformationer

Claus Michael Jæger-Hansen