Garderforeningen for Fredericia & Omegn

Forening nr. 29 – stiftet 28. oktober 1912

Om foreningen

Fra protokollen kan berettes: ”Fredag den 28. marts 1913 afholdtes Torskegilde i Forsamlingsbygningen. – Der serveredes kogt torsk, koldt bord, øl og snaps for en betaling af 2 kroner og 20 øre pr. medlem.” – og siden da, har marts måned været placeringen for den årlige generalforsamling, hvor der udover generalforsamlingen bliver hygget med mangt en Gardersnak og ditto historier under indtagelsen af f.eks. koldt bord med lune retter, gule ærter og pandekager med is eller som senest stegt flæsk med persillesovs – dog holder prisen fra 1913 ikke helt mere.
Ud over generalforsamlingen afholder foreningen virksomhedsbesøg, udflugter, grill- og madkurvsture, skydninger, juletræsture, bowling, filmaftener og lign. arrangementer. De fleste arrangementer er med deltagelse af ledsagere.

Kommende aktiviteter

Besøg foreningens hjemmeside i linket ovenover og se seneste nyt fra foreningen.

Kontaktinformationer

Jørgen Jeppesen