Garderforeningen for Skanderborg & Omegn

Forening nr. 36 – stiftet 4. februar 1916

Om foreningen

Vi er en aktiv garderforening med 71 medlemmer.
Der er to 15 meter landsskydninger, en katteskydning kombineret med 15 meterskydning i januar/februar. Disse skydninger afholdes i Morten Børup Hallen i Skanderborg. 200 meter skydning i Honum deltager vi i to gange i august sammen med Garderforeningen for Horsens og Omegn.
Generalforsamling afholdes anden torsdag i oktober med spisning, generalforsamling, uddeling af jubilæumsmedaljer og skydepræmier, som oftest uddeles af den inviterede gæstetaler.
I oktober og november afholdes to Bankospil for foreningens medlemmer med familie og venner. Der er gode præmier og rigtig god stemning og hygge.
Vi arrangerer og deltager i virksomhedsbesøg sammen med Garderforeningen for Odder og Omegn, hvor der altid er rigtig stor tilslutning.
I 2016, hvor foreningen fyldte 100 år, blev Repræsentantskabsmødet afholdt i Skanderborg med stor opbakning fra de fleste garderforeninger. Livgardens Musikkorps afholdt en fantastisk koncert i Kulturhuset, ligesom korpset gik forrest, da alle garderne marcherede gennem Skanderborg.

Kommende aktiviteter

Besøg foreningens hjemmeside i linket ovenover og se seneste nyt fra foreningen.

Kontaktinformationer

Asger Thykjær