Lemvig & Omegns Garderforening

Forening nr. 19 – stiftet 17. december 1910

Om foreningen

Vores Garderforening blev stiftet d. 17. december 1910 på Ydes Hotel i Lemvig. D. 9. maj 1920 fandt den højtidelige faneindvielse sted for de tre vestjyske garderforeninger (Lemvig, Ringkøbing og Holstebro). Lemvig Garderforenings fane var en personlig gave fra formanden, konsul Kier, og hans søn, købmand S.A. Kier.
Ved genforeningen med Sønderjylland i 1920 var foreningen repræsenteret ved fanen med fanevagt.
Vores formål som Garderforening er at vække og vedligeholde kærlighed til konge og fædreland samt at sammenknytte og styrke det gamle kammeratlige bånd blandt medlemmerne.
Med 61 medlemmer er vi fortsat en sammenknyttet og aktiv garderforening med en stærk tradition for flere årlige aktiviteter.

Kommende aktiviteter

Foreningen har ingen planlagte aktiviteter

Kontaktinformationer

MAJ-71 Uffe Sværke