Garderforeningen for Herning & Omegn

Forening nr. 23 – stiftet 10. oktober 1911

Om foreningen

Allerførst: Velkommen som medlem i Garderforeningen for Herning og Omegn.
I bestyrelsen er vi glade for at du har valgt at melde dig ind i foreningen, og dermed bidrage til at holde traditionerne i hævd.
Garderforeningens formål er jo netop at give gamle gardere mulighed for at genopleve og fastholde kammeratskab, sammenhold, korpsånd og traditioner, som man lærte at værdsætte under tjenesten ved Den Kongelige Livgarde.
I foreningen er vi omkring 250 medlemmer, der i levealder spænder fra omkring 90 år og til de der netop er hjemsendt, altså et spænd over flere generationer. Det betragter vi i bestyrelsen som en styrke.
Når du så kigger på bestyrelsen, kommer du måske til den konklusion at ”de er lidt grå i toppen” – men lad dig ikke narre af det – vi er klar til det meste!
Og hvorfor siger jeg så det i et velkomstbrev? – Jo, uanset om vi er grå – eller unge -veteraner, så er der plads til alle i foreningen, og vi vil gerne skabe rammerne for at alle kan være med, og få mulighed for at mødes og holde kammeratskabet ved lige.
Der er mange der har travlt i hverdagen, og derfor ikke kan afse megen tid til Garderforeningen. Det har vi naturligvis stor forståelse for, og derfor er foreningens aktiviteter også et tilbud – man binder sig ikke til mere end man har tid og lyst til.
Traditionen tro, så mødes vil til skydning, bowling, virksomhedsbesøg og en sommertur til et spændende sted i Danmark. Det er der mange der har stor fornøjelse af, og du er naturligvis også mere end velkommen til at deltage i det omfang du har lyst.
Derudover, så er vi altid klar til at bakke op om andre ideer til aktiviteter der kan relateres til foreningens formål. Har du en god idé, så lad den endelig ikke blive i lommen, men kom frem med den – foreningen er klar til at bakke op, og støtte i det omfang det er muligt.
Alt det kan du læse mere om i Garderbladet, som du med dit medlemskab automatisk får tilsendt. Du er selvfølgelig også altid velkommen til at tage kontakt til bestyrelsen.
Endnu engang velkommen som medlem af Garderforeningen for Herning og Omegn.

Kommende aktiviteter

Skydning på 15 meter banen starter tirsdag den 4. oktober, på skydebanen i kælderen under Lundgårdskolen, Tjelevej 25, 7400 Herning.
Der vil være skydning hver tirsdag aften, hvor vi står klar med våben, ammunition og kaffe samt hyggeligt samvær. Tilmelding er ikke nødvendigt, bare kom prøv dine skydefærdigheder af.

Bowling
Den 27 oktober 2022 har vi fået en forhåndsindbydelse til bowlingaften sammen med forsvarsbrødrene.
Denne aften gælder det ikke om at være bedst, men bare om at være med og få en hyggelig aften med efterfølgende kaffebord.
Så sæt kryds i kalenderen og meld tilbage til mig, senest den 20 oktober.
Med Garderhilsen Steen Lillegård, 5091 3288, formandherninggf@gmail.com

Besked til medlemmer

Kære medlem
Får du ikke andre informationer fra os, end du kan læse her i bladet, eller kun pr brev, mangler vi sikkert din e-mailadresse.
Da det jo er dyrt at sende brev ud til dig med Post Nord, derfor bruger vi altid at sende e-mail ud og slå div arrangementer op på Facebook.
Derfor vil vi gerne have din e-mailadresse, så du kan se hvad der sker i din forening.
Så send en mail til formandherninggf@gmail.com, så vi kan få opdateret dine oplysninger.
Husk også at melde om evt. flytning.
De bedste garderhilsner Steen Lillegård

Kontaktinformationer