Golf

Garder Golf Region 1

Forårets Garder Golf match arrangeret af Himmerlands GF, blev afholdt med 12 deltagere på Ørnehøj Golfklub Golfbane Kr. Himmelfartsdag den 18. maj 2023. En super god dag med mange gode slag og flot solskinsvejr. Der blev spillet stablefort. Vinder af Himmerlands GF 100 års jubilæums vandrepokal, bedste GF medlem, blev nov-75 Ernst Klysner fra Himmerlands GF 34 med 33 stableford point. Stort tillykke til Ernst. Runer UP blev juli-65 Orla S. Andersen, Thisted Amt GF 03 med 31 stableford point som var vinder i 2022. Så vandrepokalen kom igen syd for Limfjorden. Tak til vore sponser Sparekassen Danmark, Golf experten og Ørnehøj Golfklub for de flotte præmier.

Garder Golf Region 1

Efterårets Garder Golf match arrangeret af GF Nordjylland, blev afholdt med 14 deltagere på Øland Golfklub golfbane søndag den 28. august 2002. En super god dag med mange gode slag. Vinder af formandens GF 10 (vicepræsident Olav Vibild) vandrepokal bedste GF medlem blev sept-63- Ernst Lauritsen fra Himmerlands GF 34 med 34 stableford point. Stort tillykke til Ernst. Vinder i 2021 var nov-75 Ernst Klysner fra Himmerlands GF. Så vandrepokalen blev syd for Limfjorden. Sept-63 Ernst Lauritsen skal i efterår 2023 forsvare vandrepokalen på Jammerbugtens Golfklubs bane.

Gardergolf 5/6 -21 på Randers Fjord GK

Vinder af Himmerlands GF 100 års jubilæums vandrepokal blev jan-59 Ove Jensen, Himmerlands GF. Der blev spillet stablefort. Vinderne af vinpræmierne på 18 huller blev gæstespiller Gerda Andersen, gæstespiller Thorkild Jensen og jan-59 Ove Jensen. Vinpræmier på green i 1 slag på par 3 huller gik til gæstespiller Gerda Andersen, jan-59 Ove Jensen (Birdie) og juli-65 Orla Sloth Andersen.

Der deltog spillere fra GF 26 Holstebro & Omegn (1), GF 04 Thisted Amt (2) og Himmerlands GF 34 (4). Nov-75 Ernst Klysner og juni-85 Tommy Jensen begge fra GF 34 måtte begge melde afbud på grund af rygproblemer. Tak til vicepræsident jan-80 Olav Vibild region 1 for vinpræmierne til matchen.

Gardergolf 6/6 -20 på Hobro Golfklubs bane region 1 forårets match blev afviklet i regnvejr.

Vinder af Himmerlands GF 100 års jubilæums vandrepokal nov-61 blev Kjeld Sørensen, Himmerlands GF, der var eneste (GF medlem) der gik 18 huller. Øvrige gik ind i tørvejr efter 9 og 12 huller på grund af regnvejr. En gl. garder måtte have et varmt bad for at få varmen igen. Der blev spillet stablefort. Vinderne af vinpræmierne på 18 huller blev gæstespiller Gerda Andersen og gæstespiller Thorkild Jensen. Nærmest flaget på hul 17 på 84 m gæstespiller Gerda Andersen.
Der var ingen nærmest flaget på green på hul 3 på 132 m, hul 5 på 157 m, hul 7 på 165 m og hul 14 på 167 m. Der deltog spillere fra GF Holstebro & Omegn (2), GF Thisted Amt (2) og Himmerlands GF (5),

På billedet ses 6 af deltagerne. 3 var fraværende.

GARDERGOLF d. 22/9 – 2019
På Øland Golfbane i flot sensommervejr. Fra Himmerlands GF deltog 5 Gardere:

Fra venstre ses Sep-63 Ernst Lauritsen, nov-59 Ove Jensen, nov-75 Ernst Klysner, nov-61 Kjeld Sørensen og nov-62 Svend Dahl.

Nr. 1 og vinder af  vandrepokal juli-65  Orla Sloth Andersen, Thisted GF med  30 point.

Vinder nærmest flag hul 6 på 139 m  (par 3) på green i et slag:  Nov. Ernst Klysner med 5,83 m og nr. 2  sep-63 Ernst Lauritsen med 6,13 m

Gardergolf 2019 – 4. juni

4/6 Himmerlands Golf, Gatten på Garia New Curse banen.
Nr. 1 og vinder af Himmerlands GF vandrepokal dec-2000 Just Bach Andersen GF Randers med 30 point. Bedst på de sidste ni huller (DGU regel). Runner UP  jan-59 Ove Jensen Himmerlands GF med 30 point.

Damerækken Gerda Sloth Andersen Thisted GF med 32 point.

Vinder nærmest hul  (par 3) på green i et slag:  Gardere ingen.

Vinder nærmest hul (par 3) på green i et slag: Damer Gerda Sloth Andersen Thisted GF.

Gardergolf 2018 – 16. september

16/9 Aalborg Golfbane, Region 1 efterårs Garder Golf match. Resultatet blev:
Nr. 1 og vinder af GFN vandrepokal Allan Storvang GF Nordjylland med 32 point.
Runner UP nov-75 Ernst Klysner Himmerlands GF med 32 point.
Damerækken Gerda Sloth Andersen Thisted GF med 33 point.

Vinder af nærmest hul på green i et slag:

Blå  hul 3 – 92 m -nov-75 Ernst Klysner Himmerlands GF

Blå  hul 9 – 160 m  Allan Storvang GFN.
Gul  hul 2 – 142 m Per Rasmussen GFN
Gul  hul 6 – 167 m Orla Sloth Andersen Thisted GF
Gul hul 8 –  144 m Allan Storvang GFN

Gardergolf 2018 – 10. juni

10/6 Volstrup Golf Center, Region 1 forårs GarderGolf match. Resultatet blev:
Nr. 1 og vinder af Himmerlands GF vandrepokal dec-2000 Just Bach Andersen GF Randers med 37 point. Runner UP Thorkild Jensen Himmerlands GF med 29 point.

Damerækken Gerda Sloth Andersen Thisted GF med 29 point.

Vinder af nærmest hul (3) på green i et slag nov-75 Ernst Klysner Himmerlands GF.

Vinder af længste drive hul 10 aug-85 Tommy Jensen Himmerlands GF.

Hole in One

Dec-16 Mathias Fogh leverede den 9. august 2018  det ultimative slag Hole in One på Løgstør Golfbane hul 11 på 122 m.

Himmerlands GF slutter os glædelig til koret – Hurra.

Gardergolf 2017

På billedet ses vinderne i forgrunden

17/9 Rold Skov Golfbane, Region 1 efterårs GarderGolf match. Resultatet blev: Nr. 1 og vinder af pokalen garder Allan Storvang GF NJ med 29 point. Runner UP nov-75 Ernst Klysner Himmerlands GF med 25 point. Damerækken Gerda Sloth Andersen Thisted GF med 24 point. Vinder af nærmest hul på green i et slag nov-61 Kjeld Sørensen Himmerlands GF.

Hole in one

Jan-59 Ove Jensen leverede den 6. juni 2017 det ultimative slag Hol in One på Ørnehøj Golfbane, 9260 Gistrup hul 2 på 125 m.

Himmerlands GF slutter os glædelig til koret – Hurra.

Gardergolf Kr. himmelfartsdag den 25. maj 2017

Blev afviklet på Sebber-Kloster Golfbane i flot solskinsvejr.

Vinder af Himmerlands GF jubilæums vandrepokal blev:

Jens Færlev GF Nordjylland med 36 point.
Nr. 2  Gerda Andersen Thisted GF med 29 point.
Nr. 3  Niels Chr. Thygesen GF Nordjylland med 27 point.

Vinder af nærmest hul på green i et slag,
hul 4 (116 m)  Gerda Andersen Thisted GF med 2,85 m,
hul 7 (125 m) med 7,20 m og hul 17 (124 m) med 4,95 m Jens Færlev GF Nordjylland
og hul 12 (169 m) med 6,97 m Kjeld Sørensen Himmerlands GF.

Gardergolf 2016

Søndag den 22. maj 2016 kl. 10,00 startede 16 golfspillere fra Nordjyland på Aars Golfklubs bane den 1. golfmatch i 2016, hvor der der blev dystet om Himmerlands GF Jubilæumspokal fra 2014.

Desuden var der 2 garderpiger der spillede 18 huller (minigolf) på Adventure golf Himmerland i Gatten.

Dagen startede med kaffe/the og rundstykker samt en enkelt i klublokalet kl. 9,15, hvor de Nordjyske GF i region 1 var vært.

Herefter orienterede Preben Christensen fra Aars GK om banen. Desuden blev det aftalt, at 2. golfmatch i september 2016 skal være i Aabybro med Niels Chr. Thygesen fra GF Nordjylland som matchleder.

Matchen blev afviklet i solskinnet vejr efter at have fået en lille tår vand fra oven, imens vi fik morgenkaffe.

Vinder af Himmerlands GF jubilæumspokal blev
juli-65 Orla Andersen fra Thisted GF med 35 point,
nr. 2 blev nov-75 Ernst Klysner med 34 point fra Himmerlands GF og
nr. 3 blev juni-85 Tommy Jensen Himmerlands GF med 32 point.

Vinder af damerækken blev Lone Svenstrup fra GF Nordjylland med 37 point

Vinder nærmest hul på green i et slag på på hul 6 og 17 blev marts-91 Thomas Bo fra Himmerlands GF med henholdsvis 11,62 og 6,66 m og hul 14 Thorkild Jensen med 6,32 m. På hul 3 var der ingen der kom på green ved første drive.

Vinder nærmest hul på green i 2 slag på hul 9 blev Søren Thygesen fra GF Nordjylland med 5,13 m.

Vinder af minigolf blev Margit Sørensen fra Himmerlands GF med 62 slag.

Gardergolf i Aabybro d. 16. sept. 2016

Præmier til den der kommer tættest på hul i et slag på green på alle 4 par 3 huller:

Hul 3 aug-85 Tommy Jensen Himmerlands GF med 4,17 m.

Hul 6 nov-75 Ernst KlysnerHimmerlands GF med 18,02 m.

Hul 14 nov-75 Ernst KlysnerHimmerlands GF med 10,30 m

Hul 17 jan-59 Ove Jensen Himmerlands GF med 1,33 m.

Stort tillkke til jer alle tre

På billedet ses fra højre mod venstre Jens Færlev GF NJ, Gerda Andersen Thisted GF, Niels Chr. Thygesen GF NJ og Kjeld Sørensen Himmerlands GF

Gardergolf 2015

Fredag den 8. maj 2015 kl. 14,00 på 0rnehøj Golfbane i 9260 Gistrup startede 15 golfspiller på den 1. golfmatch i 2015, hvor der der blev dystet om Himmerlands GF Jubilæumspokal fra 2014. Matchen blev afviklet på hullerne 10-27 på en flot kuperet bane med lidt langesomme green (langhåret).

Vinder af Himmerlands GF jubilæumspokal blev nov-75 Ernst Klysner Jensen Himmerlands GF med 38 point,(godt gået af den 61 årige golfspiller), nr. 2 blev Søren Thygesen GF Aalborg med 32 point og nr. 3 blev jan-59 Ove Jensen Himmerlands GF med 29 point.

Vinder nærmest hul på green i et slag på hul 17 blev Lisbeth Svendsen med 11,50 m, hul 21 Søren Thygesen GF Aalborg med 10,95 m og hul 24 Jørn Lange med 1,07 m.
På de sidste 2 huller var der ingen der kom på green ved første drive.

Gardergolf 2014

Søndag den 14. september 2014 kl. 10,00 hos Himmerlands Golf i Gatten startede 16 golfspilere på vor jubilæumsmatch.

Matchen blev afviklet på både ny bane (Backtee Course) og på gl. bane (Garia Course)med 8 spillere på hver bane.

Vinder af vor jubilæumspokal på Europa banen (Backtee Course) blev Just Back Andersen Randers GF med 30 point og runer op Søren Thygesen GF Aalborg med 29 point.
Vinder nærmest hul på green i et slag på hul 7 blev Søren Thygesen GF Aalborg på 4,23 m, hul 10 Søren Thygesen GF Aalborg på 1,76 m og hul 16 (Himmerland Hill) Poul Erik Bundgaard Hobro GF på 3,92 m.

Vinder på Gl. bane (Garia course) blev Mads Lange med 42 point og runner up Henning Lange med 31 point. Vinder nærmest hul på green i et slag på hul 13 blev Niels Chr. Thygesen GF Aalborg på 8,56 m.

Set fra venstre: Niels Chr. Thygesen GF NJ, Lisbeth Svendsen, nov-75 Ernst Klysner Jensen Himmerlands GF, Jørn Lange GF NJ og jan-59 Ove Jensen Himmerlands GF.