Garderudstilling

Garderudstilling hos Urmageren
2021-10-13_Hobro_Avis_-_2021-10-13__print
Garderudstilling på Nutidsmuseet i Aars

Garderuniformen og trommen fra Den kongelige Livgardes Musikkorps vækker opsigt på særudstillingen om Himmerlands GF på Dansk Nutidsmuseum i Aars.

I april/juni 2017 særudstilling om Himmerlands GF, der med en lang historie og mange medlemmer har dybe rødder i Vesthimmerland.

Museet slår i bogstaveligste forstand et slag for Den kongekige Livgarde på udstillingen. Her kan man nemlig ved selvsyn se både tromme og uniform fra livgardens musikkorps, og der er mulighed for ar søge oplysninger i flere gamle protokoller på udstillingen som også fortæller om garderforeningens historeri i billeder.

Dansk Nutidsmuseum gennemfører med jævne mellemrum særudstillinger og sætter dermed ekstraordinært fokus på emner som man skønner har almen interresse.
Museet venter pænt besøg af tidligere gardere og andre med interresse for livgarden til særudstillingen på museet ved Søberivej i Aars.

Frivilligmarked i Farsø

På billed fra venstre ses Henning Madsen, Ole Kærgaard, Arne Mathiasen og nov-61 Kjeld Sørensen

Dronning Ingrid Hallerne Farsø lørdag den 28. september 2013

Med ca. 200 udstillere og godt 500 gæster blev wekendens Frivilligmarked i Farsø noget af et tilløbsstykke.

Ved indgangen til Dronning Ingrid Hallerne blev gæsterne mødt af udstillere. Midt i hallen havde Himmerlands Garderforening stand, hvor der lå blankpolere medaljer og ordner fra Arne Mathiasens garderudstilling.

I det hele taget var udbudet og variationen stor på Frivilligmarkedet, hvor i alt godt 70 lokale foreninger og organisationer var repræsenteret. Fra scenen var der optræden af FarsøKoret.

Tanken med Frivilligmarkedet 2013 var at skabe en markedsplads for præsentation af den store indsats, der gøres af frivillige rundt om i kommunen. Frivilligrådet, Folkeoplysningsudvalget og netværket, der i fællesskab stod bag årets Frivilligmarked, er endnu ikke færdig med at evaluere weekendens arrangement, men vurderer allerede nu, at der formentlig også i fremtiden vil blive holdt Frivilligmarked i Vesthimmerland.

Garderudstilling ved 100 års jubilæum

Garderudstilling Himmerlandsgade 49, 9600 Aars november/december 2014 i anledning af foreningens 100 års jubilæum. Udstillingen blev flyttet til Aars Hotel den 4. december 2014 i forbindelse med vores stiftelsesfest.